Na trudne czasy zmiana podejścia do biznesu

29 - 07 - 2020

Na trudne czasy zmiana podejścia do biznesu


Kiedy wybuchła pandemia we wszystkich restauracjach zgasły światła, a zamiast stolików
pełnych klientów pojawił się kryzys. Z każdym dniem, tygodniem i miesiącem szanse na
szybki powrót do normalności malały. W gastronomii rozpoczęła się walka o przetrwanie.
Restauratorzy zostali zmuszeni, żeby jak najszybciej dostosować się do nowych warunków.
Lokale, które nie podjęły wyznawania zaczęły upadać. Liczne ograniczenia i restrykcje
przez długi czas uniemożliwiały ponowne otwarcie restauracji, kawiarni oraz pubów. Mimo,
że w większości zostały już zniesione, klienci wciąż nie odwiedzają tych miejsc tak chętnie
jak wcześniej, dlatego trzeba pomyśleć nad nową strategią działania.
Nikt nie wie co czeka nas w najbliższej przyszłości. Być może razem z drugą falą
koronawirusa będziemy musieli ponownie zmierzyć się z kwarantanną. Jedno jest pewne,
już nigdy nie wrócimy w pełni do stanu sprzed pandemii. Chcąc przetrwać na rynku należy
przygotować się na wszystko. Być może konieczna będzie trwała, nieodwracalna zmiana
podejścia do biznesu.

pizza
Ratunkiem na sprostanie nowym standardom i odrobienie wielomiesięcznych strat jest
częściowe przekształcenie profilu działalności. Większość właścicieli punktów
gastronomicznych poszerzyło swoje usługi o dowóz posiłków do klienta. To przedsięwzięcie
wymaga z początku sporych nakładów finansowych, ale w obecnej sytuacji jest niemal
niezbędne i szybko zaprocentuje.
Jedzenie na wynos stało się najpopularniejszą formą korzystania z usług gastronomicznych.
Klienci najchętniej zamawiają pizze, makarony, sałatki i sushi. Popularne są też dania
dietetyczne oraz wegetariańskie, dlatego warto wprowadzić chociaż kilka takich pozycji do
swojej karty. Coraz więcej osób decyduje się również na zamawianie tradycyjnych,
domowych posiłków, których w natłoku pracy i obowiązków nie mają czasu samodzielnie
przygotować. To ciekawa alternatywa, którą warto rozważyć przy układaniu menu.
Aby osiągnąć sukces znacznie lepiej zainwestować w jakość niż w ilość. Przy bogatej,
rozbudowanej karcie ciężko jest zapewnić świeże składniki na wszystkie dania. Oferując
kilka dopracowanych potraw w świetniej jakości znacznie łatwiej sprostać oczekiwaniom
klientów, a co za tym idzie, zyskać dobre opinie i stałych gości wracających po swoje
ulubione pozycje.
Decydując się na zmianę lub rozszerzenie profilu działalności kluczowe jest zadbanie o
odpowiedni sprzęt. W co należy wyposażyć swój lokal, żeby praca stała się mniej
czasochłonna, łatwiejsza i bardziej efektywna?


• Niezwykle ważny jest piec do pizzy. Najlepiej sprawdza się dwukomorowy, mogący
pomieścić nawet od 8 do 20 pizz jednocześnie. Dzięki temu, że podgrzewa się do 450
stopni umożliwia przygotowanie posiłku już w kilka minut. Do pieca można dokupić
przydatne akcesoria - łopatę, radełko, siatki czy blachy.


• Pomocnym urządzeniem będzie także kebab elektryczny lub gazowy w zestawie z nożem,
najlepiej elektrycznym.


• Przygotowanie sałatek można ułatwić dzięki elektrycznej szatkownicy do warzyw.


• W każdym lokalu powinny znaleźć się co najmniej dwie porządne, wydajne frytownice.


• Nie można zapomnieć o odpowiednich pojemnikach do wydawania jedzenia na wynos.


Bez wątpienia podstawą są pojemniki termoizolacyjne oraz kartony na pizze. Dobrym
pomysłem może być zastąpienie tradycyjnych, plastikowych pojemników tekturowymi.
Lokale, które stosują ekologiczne, przyjazne środowisku zamienniki są coraz bardziej
cenione przez konsumentów.


• Kolejnym ważnym punktem jest skuteczna reklama swojego biznesu. Trzeba pomyśleć o
rozwieszeniu lub wysłaniu w okolicy ulotek, zachęcających do skorzystania z naszej
oferty.


• Większość lokali gastronomicznych ma już swoje strony internetowe. Nie muszą być
skomplikowane i posiadać rozbudowanych opcji - najważniejsza jest przejrzystość. Na
początek wystarczy tylko karta dań i kontakt. Mając swoje miejsce w internecie znacznie
łatwiej jest przyciągnąć nowych klientów. Po jakimś czasie można oczywiście rozbudować
stronę o bardziej skomplikowane narzędzia, a także stworzyć profil swojej działalności w
mediach społecznościowych - w szczególności na Facebooku i Instagramie.


• Oferując posiłki z dowozem do klienta należy istotnie zadbać o transport. Niezbędny jest
zakup samochodu i zatrudnienie kierowcy, który będzie zajmował się dostarczaniem
zamówień.


• Warto też usytuować biznes na takich portalach jak Uber Eats czy Pyszne.pl, ponieważ
zyskują one coraz większą popularność przy zamawianiu posiłków na wynos. Dają też
możliwość promowania swojego lokalu i dotarcia do naprawdę szerokiej grupy odbiorców.


• Ważne jest to, aby przemyśleć godziny otwarcia. Im później zamykamy nasz lokal, tym
lepiej. Szczególnie w weekendy dobrze jest przedłużyć godziny pracy, ponieważ późnym
wieczorem klienci najczęściej decydują się na zamawianie posiłków. W ten sposób
możemy znacząco zwiększyć nasze obroty.


• Ostatnią, ale fundamentalną sprawą jest terminal płatniczy. Dzięki temu przyciągamy
klientów, którzy coraz częściej szukają punktów akceptujących płatność kartą. Ponadto
płatności są szybsze i wygodniejsze, a my budujemy pozytywny wizerunek naszej
działalności.


Posiłki na wynos to w obecnej sytuacji najlepszy sposób na ratowanie biznesu. Dzięki nim
nie musimy martwić się przymusowym zawieszeniem działalności i kryzysem finansowym
spowodowanym pandemią. Możemy działać bez względu na to co przyniesie nam
przyszłość. To ciekawa alternatywna dzięki której będziemy zabezpieczeni, dotrzemy do
nowych klientów i zwiększymy nasze obroty.

Ostatnio na blogu

Promocje i aktualności
Meble gastronomiczne dostępne 24 h
Promocje i aktualności
Fine Dine kolekcja Ammonite
ZARZĄDZAJ PLIKAMI COOKIE
Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej